A tartalom ideális kulcsszósűrűsége

Bizony, bizony a tartalom nem csak öncélúan születik, hanem azt a nemes célt is szolgálja egyben, hogy a keresőmotor megfelelően tudja pozícionálni, hogy adott aloldal és a teljes weboldal milyen kulcsszavak köré épül fel. Ezeket a kulcsszavakat begépelve a Google keresőjébe pedig egy adott helyen megjelenik a weboldalunk valamely aloldalával, cikk – vagy címke oldalával. Vagy nem! 🙁

Ugyanis sok esetben megeshet az, hogy bármennyire is érezzük úgy, hogy penge és tökéletes szöveget írtunk a keresőmotor mégsem ahhoz az aloldalhoz ragaszkodik, hanem valamilyen másikat kezd el támogatni. Ez gyakori eset, nem kell tőle pánikolni!

kulcsszo_tartalom

Amíg évekkel ezelőtt működő gyakorlat volt a háttérben azonos színnel elrejteni kulcsszavakat, és 8-10%-os sűrűséggel használni a tartalomban, addig mára ezzel nagyon óvatosan kell bánni.

Weboldal tartalom vagy bármilyen blog jellegű tartalom esetében a 3-4%-os kulcsszósűrűség teljesen megfelelő, sőt, megkockáztatom sok esetben még külön kulcsszót sem érdemes használni, elég, ha egy-egy cikk csak „mellékesen” a témában születik. Ez is erősíti a kereső „szemében” azt a látszatot, hogy tulajdonképpen nem „miatta” íródnak a cikkek. Ez azért is nagyon fontos, mert egy idő óta a Google a felhasználói élmény felé tolja a tartalmak rangsorolását, és ebben nekünk, weboldal tulajdonosoknak is partnerek kell legyünk, ha azt akarjuk, hogy jó helyezést érjen el oldalunk. A jó helyezés pedig megrendeléssel, az online piacon való megélhetéssel jár! 🙂