Blog írás – lehet örömmel is írni

Tulajdonképpen a blog írás nehézsége abban rejlik, hogy van-e örök téma abban az ipari, gazdasági szegmensben, amiről weboldalunk szól? Pontosabban fogalmazva, tudunk-e olyan kreatívan hozzáállni saját területünkhöz, hogy abból minden egyes alkalommal kreatív és értékelhető írást hozzunk ki?

És még ez mindig nem teljesen elegendő, mert kérdés, hogy a látogatót érdekli-e mindez? Blog írás esetében elsősorban a látogatóra helyezzük a hangsúlyt, mert tudjuk, hogy a Google-t mindenképp érdekel minden tartalom, amit weboldalunkon elhelyezünk, de kell legyen olyan tartalom szelete is oldalunknak, ami a látogatókhoz szól. A blog épp ilyen!

blog_iras

Általánosan annak függvényében határozhatjuk meg mennyit olvasnak az emberek, hogy milyen weboldalról van szó. Nyilván egy hírportál vagy speciális, tematikus oldal esetében akár egy terjedelmesebb, 5-10000 karakteres cikket is elolvas a látogató, ha a hír érdekes és értékes számára, ugyanakkor szörfölés közben a látogatók ennél jóval kevesebb tartalmat hajlamosak elolvasni. Arra gondolhatunk, hogy a rövidebb tartalmat könnyebben, egyszerűbben átfutja, értelmezi a látogató. Ez viszont csak abban az esetben állja meg a helyét, ha a rövid tartalommal is hozzáadunk a látogató „kíváncsiságának” kielégítéséhez.

Blog írás kapcsán elárulom, nincs ideális hosszúságú bejegyzés. Nem kell szigorúan ragaszkodni meghatározott terjedelemhez, aminek most nagy divatja van, nyugodtan lehet formabontó módon kísérletezni a hosszabb-rövidebb bejegyzések váltakoztatásával.

Ráadásul, ha figyelembe vesszük, hogy robbanásszerűen megnőtt a mobileszközökről való internetezők száma, a rövidebb blog bejegyzés mindenképp előnyös lehet.

Ám, ha SEO szempontból vesszük górcső alá a történetet, akkor viszont már teljesen más képet láthatunk, ugyanis angol nyelvterületen született felmérések, statisztikák elég jól bebizonyítják, hogy a nagy terjedelemmel rendelkező, sok esetben több tízezer karakteres tartalmak értek el kimagaslóan jó eredményeket a keresőben.

Tehát kétélű dolognak is tekinthetjük a blog írást, viszont valamilyen szinten egyszerre lehet megfelelni a látogatóknak is és a keresőnek is, mert ha a látogató rákap az írásainkra, azt a kereső is értékeli és számítani fog a helyezésben, ha pedig blogunk jó helyen szerepel számunkra értékes szavakra, akkor az a célközönséget is odatereli.

Ebben az esetben pedig a blog írójának nagy a felelőssége, hogy olyan tartalmat prezentáljon, ami ott tartja a látogatót, olvas, gondolkodik, vásárol.