Milyen a jó szlogen?

Megsúgom, ilyen nincs. A szlogen milyenségének megállapítása legalább annyira szubjektív, mint a szépség meghatározása. Ilyen alapon nincs rossz szlogen sem, csak olyan, ami nem nyeri el a tetszését a megrendelőnek, de elnyeri annak a rétegnek, akinek szól, vagy fordítva. Ettől viszont épp jónak is nevezhetjük, ha beszélnek róla, ha megosztja a közvéleményt, ha felháborodnak rajta, ha leszólják, ettől még éppúgy beépülhet a köztudatba.

Ettől még éppúgy helyre teszi a márkát, a brandet a fejekben, persze kérdés, hogy ezt a kockázatot ki az, aki be meri vállalni? Mert valljuk be, minden vállalkozás értelemszerűen a pozitív eredményre és visszacsatolásra vágyik, senki nem merne rögtön fordított marketinggel indítani, még ha csak szlogenről volna is szó.

szlogen

Ugyanakkor egy kezdő vállalkozásnál bátran lehet próbálgatni a szlogeneket, addig, amíg valamelyik be nem válik véglegesen. Egy bejáratott cég esetében a profilváltás, módosítás során a szlogen írás már sokkal egyszerűbbé válhat, ha van bizonyos fokú tapasztalat és előzőleg használt szlogen. Amennyiben nincs, akkor is rövid időn belül meg lehet találni a tökéleteset, ami üzen.

Ami azt üzeni frappánsan egymás mellé rakott néhány szóban, hogy „én xy vállalkozás épp neked szánom a termékemet, szolgáltatásomat”! Emellett kiemelten hangsúlyos, hogy valamit váltson ki a befogadóból, legyen ez érzelem, gondolkodás, tett. E három reakció vezet ugyanis leghamarabb oda, hogy a befogadó kipróbálója, használója, megrendelője lesz a terméknek vagy szolgáltatásnak!

Talán ezért van az, hogy a szlogen írás sem lehet erőssége mindenkinek, hisz kitartóan és céltudatosan kell végig menni a termék, a márka vagy a szolgáltatás erényein és hátrányain, azt a gondolatba ágyazott üzenetet kell „megcsípni”, ami a másodperc tört része alatt villan be.