Kinek szól weboldalad tartalma?

Akiknek weboldaluk van, tudják, a tartalom értékes része az oldalnak, amit folyamatosan frissíteni kell, legyen a cél a keresőoptimalizálhatóság, vagy a látogató – és vevőszerzés. Akár a természetes találati listáról (SERP), akár a hirdetési rendszerből érkeznek látogatók, az oldalon található tartalom minősége és mennyisége mindig sarkalatos kérdés.

Felmerül azonban a kérdés: kinek írsz a weboldaladon A Google-nek? A látogatónak? A potenciális vevőnek? Önmagadnak? A látogató vajon először A-tól Z-ig elolvassa a szövegezést, aztán bök a számára ideális termékre, szolgáltatásra, lehetőségre?

Rossz hírem van!

A tartalom az esetek többségében csak abban az esetben érdekli a látogatót, ha azonosulni tud vele, ha épp tudatosan és specifikusan információt gyűjt valamihez, és éppen a te weboldaladon landolt! Egyébként továbbkattint. És ez így van jól.

Tartalom, tartalom...
Tartalom, tartalom…

Ha a látogatód potenciális vevő, mert egy webáruházat működtetsz, vagy valamilyen szolgáltatást kínálsz, akkor őt konkrétan a termék leírása, paraméterei fogják érdekelni, és ebben az esetben lehet a tartalom nagyon korrekt, lehet a tartalom „vevőszerző”, ha a termékleírás nem kielégítő, a vevő nem tudja meghatározni, hogy valóban arra van-e szüksége, ezért nem fog vásárolni, nem pedig azért, mert nem akar, hanem azért, mert nem tudja eldönteni te kínálod-e azt a terméket, amire szüksége van! Egyszóval, nem a bullshit fog eladni.

Valljuk be, ez valahol a klasszikus „róka fogta csuka” esete, mert a potenciális látogatóidat jó esetben érdekli a weboldalad szöveges tartalma, de ő még nem biztos, hogy vásárolni fog, mert jelenleg információt gyűjt, míg a vásárlók, akik már céllal érkeztek, mert a hasznos információt a termékről már megtalálták esetleg egy teljesen más weboldalon, őket meg azért nem érdekli, mert nem fog olvasgatni, hanem jelen pillanatban vásárol. A szerencsés eset, hogy épp nálad!

Van viszont jó hír is!

A Google-t igenis érdekli, hogy milyen a szöveg a weboldalon, és ez az a nyílt titok, amivel képes lehet a te weboldalad is a természetes találati listán előrébb kerülni! Csak meg kell találni azt az arany középutat, hogy ne szemeteljük tele a webet, hanem értékes tartalmat írjunk – nem pedig futószalagon gyártsunk -, amivel Google is, a látogató is tud azonosulni.

Használd ki! Sosem késő!

info(@)szovegelek.hu

Bányai Kata bejegyzései