Tartalomírás

Tartalomírás – miért fizess érte?

Még néhány évvel ezelőtt az volt a divat, hogy egy weboldal minél több képet, és minél több csillogó-villogó felugró ablakot, színes, villódzó effektet tartalmazzon, minél kevesebb tartalommal, mert az fogja meg a látogatót.

Ma a kereső megköveteli, hogy tartalom legyen a weboldalon! Ha nem talál értékelhető szöveges mennyiséget, akkor örökké hátul fog kullogni a kereső utolsó utáni oldalain.

Ezzel természetesen nem azt mondom, hogy a tartalom teljesen lényegtelen, csak legyen, és „etessük a Google-t”, de kimondatlanul is be kell látnunk, hogy az esetek 90%-ban a webszemét gyártása történik, méghozzá futószalagon.

A webdesign és a weboldal tartalom kéz a kézben jár

Ezzel szemben ma már leginkább a letisztult forma, az egyszerű, átlátható, ám valamilyen szinten mégis megkapó weboldal vált általánossá.

Azt is mondhatnánk, hogy a kevesebb több, főleg, ha számolunk a 2021-ben bevezetésre kerülő Page Experience algoritmussal, aminek az alapjait már megtaláljuk a Search Console-ban: Web Vitals név alatt.

Ott szépen láthatjuk, hogy nem csak a weboldal nyers sebessége számon, hanem a weboldal elemeinek a reakciója, elhelyezése, a reklámok és egyéb gátló tényezők viselkedése. A lényeg, milyen élménnyel távozik a látogató?

Ugyanígy van a Google a tartalommal is. A lényeg, hogy elolvassa-e a látogató?

Nem elég csak megírni a tartalmat, pontosan oda kell helyezni, ahol a látogató nagyobb eséllyel elolvassa. Nagyobb eséllyel kattint a CTA gombra, nagyobb eséllyel íratkozik fel a hírlevélre, vagy már direktben vásárol.

Az internetfogyasztó ember közel sem annyira tudatos, mint amennyire felelősen és tudatosan kell a weboldal tulajdonosnak felépítenie egy landing oldalt, a weboldal oldalait, pontosan meghatározni, milyen elemek (legyenek azok szövegesek, vagy design elemek) hova kerülnek.

Ha megfigyeljük, akkor láthatjuk, hogy olykor még a tudatos gondolkodási fázis előtt hat ránk egy jól megfogalmazott mondat, egy kép, egy effekt vagy egy hang.

Utána pedig mi csodálkozunk azon a legjobban, hogy “hogyan tudtam ezt elhinni”, vagy “miért kattintottam rá”, de ekkor már az esetek többségében késő.

A potenciális vásárlók nagy százaléka is így működik, ezt korrekt, folyamatosan megújuló információkkal, hitelesen megfogalmazott akciókkal szó szerint ki lehet használni! Ez tulajdonképpen a tartalommarketing esszenciája!

Az új jelszó a tartalom!

A jó tartalomírás lényege egy hármas kapcsolódási ponton található meg:

  • értékes, információt ad át a látogatónak,
  • segíti a weboldal keresőoptimalizálási feltételeinek megvalósulását,
  • támogatja az értékesítési folyamatot,

Azért ez nem olyan egyszerű, mint, ahogy leírjuk. Ehhez elég sokat kell kutatni mind a kulcsszavak között, mind a látogató igényei között, valamint az olyan egyedi információk között, amellyel folyamatosan újítani tudunk, újat tudunk mondani.

Ennek ellenére, vagy épp ezért (kinek-kinek vérmérséklete szerint) a tartalom írás olykor csak egy szükséges rossz. Ha a weboldal tulajdonosnak sem türelme, sem ideje, sem tehetsége nincs az íráshoz, akkor nincs más, fizetnie kell érte.

Be kell látni mára, hogy mindez megkerülhetetlen, mert a tartalom az, ami a terméket vagy a szolgáltatást hozzá segíti a jó helyezéshez, és megtartja, sőt, mi több, visszahozza a látogatókat!

Hogyan kell a tartalomírást helyesen kezelni?

A leendő partnereknek, vásárlóknak, látogatóknak letisztult, egyszerű, lényegre törő, közérthető módon kell tartalmat szolgáltatni. Úgy, hogy közben a tartalom írás egyben megvalósítjuk a keresőoptimalizálás feltételeit is.

A következőképpen:

  • a megfelelő címsorban a megfelelő kulcsszavakat használom.
  • többféle címsort alkalmazok,
  • releváns longtaileket építek be a tartalomba,
  • de mindenekelőtt áttanulmányozom a TOP10 pozícióban lévő versenytársak tartalmait,

Ennek ötvözésével a tartalomírás: informatív, hatásos és sikeres lesz!

Tartalom írásra van szükséged? Keress meg!